torstai 16. kesäkuuta 2011

sunnuntai 8. toukokuuta 2011

Haraka haraka haina baraka

Mitäpä sitä kiireellä Afrikassa. Muutaman viikon laiskottelu tekee ihmeitä. Siinä ehtii olemaan ja elämään. Vielä reipas viikko pitäs jaksaa olla ja elää. Eiköhän tuo onnistu.

Viime päivinä on tosin ollut hyviä kiipeilyjä taas vaihteeksi. Muutaman viikon tauko kiipeilystä näkyy ja tuntuu. Nahkat repeilee. Vesikelloja. Tunnotkin krimppasin keskarista innoissani.

Viime viikkoina on myös ollut hyviä ruokia. Nekin näkyy ja tuntuu!


Myrsky reitillä Paras kivi

Olli reitillä Jan'O

Sama

Naapurin flikka tiskaa

Hyviä ruokia!

Hyviä ruokia tehdään!

Sit David syö.

torstai 21. huhtikuuta 2011

Aamulla luulin hierovani unihiekkaa silmistä, mutta kuulinki sen olevan kyynelkaasua. Kampalassa on ollu mellakoita viimeviikot elinkustannusten ja polttoaineen nousua vastaan. Oppositiojohtaja Kizza on myös pidätetty muutamaan otteeseen. Ei täällä mitään mekkalaa ehdi näkemään, mutta poliieja on joka kulmassa ja silmiä kirveltää.

Muutoin elämä on jatkunu lepposasti. Vanhoja ja uusia tuttuja. Sain huomiselle kutsun jalisturnaukseen Natete-slummiin. Mahtavaa!

There is riots in Kampala. You cannot see them, but you can feel them thanks to tear gas. Riots or not life here has been simple. Morning, day, evening and night. Sleeping, seeing friends, makeing friends and eating. Simple but good !


Kaiffari


Kamut 1


Kamut 2


Grillin kautta kotii ! Ei tappeluita jonossa.

tiistai 12. huhtikuuta 2011

Nahkanlähtöviikot

Toinen viikko takana ja pikkuhiljaa alkaa syntyä aikaansaannoksia. Sain muutaman hyvän kiipeilypäivän takapihan kivillä, safarireissun isäntäperheen kanssa ja suunnitelman loppulomalle. Nahkatkin lähtee sormista, ilmeisesti laiskuuttani.

Otin siis ja läksin kohti Ugandaa. Bussia toisen perään ja kuoppia vielä enemmän toisen perään. Pomppuista kyytiä, pakarat puutuu. Eikä ne junat täälläkään toimi vaikkei ole pakkasta.

Tarkotus oli ottaa juna Dodoma-Mwanza välille, mut juna on ollu kuulema rikki pari kuukautta eikä insinöörejä löydy sitä korjaamaan. Siis bussiin ja pakarat.

Seuraavaks lautta Viktoriajärven ylitte !


And also someting in englsih because one Luigi from Italy wanted so:

So i've been two weeks now here in Tzn and so far everything has been all good. I enjoyed my doing-nothing mood in Iringa. Well I made simple DIY-crashpad because there were so much boudlers around and I had few good bouldering days though it was quite hot :--D

Now I'm heading up north to Uganda. At the moment I'm in Mwanza city and next going to swim across Lake Victoria. Or maybe I'll take ferry, don't know yet.







Uusi elainten kuningas


Mambo vipi


Linja


Auto

sunnuntai 3. huhtikuuta 2011

Sadasta nollaan viikossa !

Vauhti on vaihtunu fontsun sekoilusta Afrikan rauhalliseen rytmiin. Eka viikko takana ja oon käyny parturissa.

Siinä oikeestaan kaikki viikon saavutukset. Kunniamaininnat menee nukkumiselle ja syömiselle.

Vaan mikäs tässä. Matka perille sujui hyvin. Lentokone puolillaan, bussi Dar Es Salaamista Iringaan täynnä. Muutama pakollinen pysähdys ja mutterin kiristys matkalla. Kerran tuli savut sisälle asti ja tienlaidassa yskittiin savua keuhkoista, mutta perille päästiin. Iringa on rauhallinen ja pölyisä kaupunki Tansanian keskipaikkeilla, kukkuloiden keskellä. Ja kiviä on paljon, myös kiivettävää jonkin verran. Aika paljon.

Kiipeilypatja syntyi Masai-soturin kaavusta, torikauppiaan hameenhelmasta, muutamasta napista, patjasta, rautalangasta, langasta ja kokolattiamatosta. Eihän sillä henkiä pelasteta ja läpi menee niin että heilahtaa. Vaan placebovaikutus on voimakas !

Kivi on kiteisä, terävää, sammaleessa eikä kitka oo ihan kohdillaan, mut mukavaa on:


takapihan kivet


DIY pädi





kummipoika släbillä


Muutenkin lomalla on mukavaa, tässä muutama turistikuva todisteeksi:


sultan said

¨
torikauppias #1


torikauppias #2


TAXIDRIVER


torikauppiaat #3 ja #4 tähän väliin


muutama hemmo

torstai 31. maaliskuuta 2011

mitäs täs

Kurvi, Siljaline, Malmö, Lübeck, Fontainebleau, Kairo, Morogoro, Iringa!

Moromoro. Kaks viikkoa fontsussa maistu ku vanukas. Kiipeilypäiviä 10 ja sormia verillä 8. Peukalot säästy! Viimeset päivät oli 1200 mg ibuprofeiinia särkyneisiin käsiin ja kirjaimellisesti sormet irvisti. Hyvät nauravat nakit.

Patonkia, viiniä, pähkinöitä ja mainio seura.

KIVAA OLI:


oli paikallaan



kotigite



menossa kiville



alkulämpät




ja sit alko lähetys




Andy Froggy Dickillä



Niini läiskii



Raul mäiskii






Tuomaskin



Paska reissu mut tulipahan !



No ei ollu !!